2016. február 19., péntek

Douglas-es bunkó eladós sztori

Sziasztok! Lakkmatt blogján olvastam nagyon negatív tapasztalatokat a bunkó eladókkal, és mivel nem akartam kilométeres hozzászólások írni, ezért gondoltam lejegyzem itt.

Tisztelt Douglas Magyarország Kft!

Panasszal szeretnék fordulni önökhöz. A mai napon igen kellemetlen szituációba kerültem a váci utcai parfümériában. Legjobb barátnőmmel együtt léptünk be a boltba, mert szerettünk volna neki vásárolni egy új parfümöt. Már az furcsa volt, hogy senki sem jött oda hozzánk, hogy megkérdezze, mit akarunk, szeretnénk, esetleg segítsen-e valamiben. Mi kérdeztük meg az egyik középkorú eladó hölgyet, hogy mit merre találunk. Elkezdtük szaglászni a parfümöket -a biztonsági őr idegesítő, egyfolytában minket bámuló tekintetével a hátunkon- és egy idő után már nem éreztünk semmit. Szintén az eladóhölgyhöz fordultunk segítségért, hogy merre találunk kávét az orrunk felfrissítésére. Erre azt a választ kaptuk, hogy nincs, hajoljunk ki az ajtón levegőért -ez burkolt célzása volt annak, hogy menjünk ki a boltból. Kíváncsiságból kihajoltunk, szippantottunk párat a fülledt levegőből, majd visszatértünk deréktól fölfelé is az üzletbe. Barátnőm felháborodottan panaszolja nekem, hogy micsoda kiszolgálás van itt. Gondolom ezt meghallotta az eladóhölgy, aki egy Ikea fűszertartóban hozott nekünk kávét. Ja, hogy mégis van a boltban?!

Barátnőmmel nem vagyunk egy tipikus divatbolond, magassarkúban-járós lányok, akik kezén krokodilbőr táska lóg, ellenben mi is szeretjük kényeztetni a lelkünket finom illatokkal. Felháborítónak találom, hogy szimplán az öltözetünk miatt (rajtam fekete leggings egyszerű pólóval, míg barátnőmön rövid farmernadrág és egy fekete felső volt) kiutáljanak egy boltból. Ilyen még sosem történt meg velünk, pedig jó pár Douglas parfümériában megfordultunk már -példának okáért tegnap az Árkádban vettem egy Artdeco-korrektort, ahol profi sminkes készséggel segített megválaszolni minden kérdésemet és segített, hogy utat találjak a kozmetikumok világában. Úgy látszik, egy plázában be lehet menni a boltba farmerben és textil válltáskával.

A biztonsági őr állandó nyakunkban lihegése is igen kellemetlen, s zavaró volt. Két lépést sem tehettünk meg anélkül, hogy ne jött volna utánunk. Azt is eléggé elkeserítőnek találom, hogy az ember öltözködéséből szűrnek le hamis gondolatokat, bámulnak bele a pénztárcánkba, és próbálnak bekategorizálni minket mindenféle kategóriákba. Senki sem tudhatja, mi rejlik a felszín alatt, mennyi pénz, mennyi emberi érték. Az, hogy a bolt a Váci utcában van, nem jelent semmit, ugyanúgy emberek mennek be, akik pénzt terveznek költeni.

Ahogy már említettem, a plázákban lévő boltokkal semmi probléma nincs, mindig mindenki nagyon kedves, segítőkész és szimpatikus, habár most már kétszer is meg fogom gondolni, hogy Müllerben vagy Douglasben fogok parfümöt és kozmetikai terméket vásárolni. Utóbbiban bátran nézegethetem a luxus kategóriába tartozó sminkes állványokat mindenféle őrszem nélkül, nyugodtan tudok vásárolni.

Különösen ajánlottnak tartom, hogy az eladókat a biztonsági őrökkel együtt elküldjék egy három napos érzékenyítő tanfolyamra, hogy megtanuljanak bánni az emberekkel és élmény legyen a vásárlás, ne egy rossz emlék. Mert a sok jó emléket könnyen be tud feketíteni egy rossz tapasztalat. 

Tisztelettel: Csernák Adrienn

Válasz


Tisztelt Cservák Adrienn! (Még a nevemet is elrontották...) 

Sajnálattal olvastam levelét, melyet a Váci utcai üzletünkben történt negatív élményeiről írt.
Az esetet kivizsgáltuk és sajnálattal tapasztaltuk, hogy az üzlet tanácsadója valóban hibázott, ezért elnézését kérnénk. A kolléganővel elbeszélgettünk.
Az üzletünk biztonsági őreinek a vásárlók figyelése a munkája, de semmi esetre sem úgy, hogy ez Önöknek zavaró legyen. Sajnáljuk, ha ez Önnek kellemetlenséget okozott, feltétlenül figyelmeztetni fogjuk a kollégát a diszkrécióra.
Köszönjük, hogy észrevételét megosztotta velünk, hiszen mi is ezek tükrében tudjuk hibáinkat monitorozni és a továbbiakban a szolgáltatásokban fejlődni.
Reméljük azonban, hogy negatív tapasztalatai ellenére is vásárlóink körében üdvözölhetjük viszont üzleteinkben.

6 megjegyzés:

  1. Hű, nagyon jó levél! Kösz, hogy megosztottad :) /...ez a "hajoljatok ki az ajtón levegőért" még akkor is durva ha nem célzás volt, akkor már inkább mondjanak annyit, hogy elnézést kérünk sajnos nincs kávénk....de hát volt!! /

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mondanám, hogy máskor is, de remélem, hogy nem lesz következő eset. Keresztfiam anyjával (bff foerver :D ) direkt kihajoltunk, hagy csináljunk egy kicsit hülyét a Douglas-ből.

      Törlés
  2. Velem is volt már olyan, hogy "kinéztek" egy boltból. Az egy plázás fehérnemű üzlet volt, Triumph stb márkákkal. Vásárlási szándékkal mentem be, de a hölgy "kedvessége" miatt végül máshol vettem fehérneműt...Egyébként hihetetlen egyes eladók mit engednek meg maguknak és ugyan nem szokásom mások pénztárcájában vájkálni, de talán többet keresek mérnökként (legalábbis remélem :)), mint egy eladó és nehogy már az öltözködésem alapján döntse el, hogy van-e "jogom" a boltban nézelődni. A nagyon nézős biztonsági őrök a másik kiakasztó kategória, anno gimiben a tatai Profiban követtek minket állandóan. Legutoljára pedig az akkor nagypocakos Húgommal mászkáltunk a Praktikerben és a biztonsági őr nem szakadt le rólunk, lehet azt gondolta, hogy a kabát alatt nem pocak domborodik...a vicces az egészben, hogy kifelé becsipogtunk, mert valamit nem húzott le rendesen a pénztáros :P az őr arcán látni lehetett, hogy "na én megmondtam", biztos csalódott volt amikor kiderült, hogy nem loptunk semmit :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jézusom, szegény nővérednek biztos erre volt a legnagyobb szüksége nagy pocakkal, ilyen bónusz stresszre. A pénztárcában turkálást én is nagyon nem szeretem, de abban az időben mertem volna fogadni arra, hogy több pénzem van nekem, mint nekik összesen: örökség -bár inkább ne lenne :((((

      Törlés
  3. Elolvastam, idetévedtem a linkről. Ez van, elnézést kérnek max. Főleg, mert nem lehet bizonyítani, hogy mi történt.
    Engem nem szokott zavarni a biztonsági őr, ha nézni akar, hát nézzen, legfeljebb kérdezek tőle valamit :) Nálunk rendkívül kedvesek a DM-ben is, igaz, ez kisváros, hamar tönkremegy egy üzlet, ha nem kedves az eladó.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ilyenkor irigylem a kisvárosiakat! Itt BP-n tényleg csak ez a féktelen hajtás van. Mostanában egyre jobban vágyom vidékre, pedig eddig én voltam a tipikus nagyvárosi lány, aki a metrón született és a plázákban nőtt fel :D

      Törlés